tiistai 16. elokuuta 2011

kauhun haistan, pelon veren kielelläni maistan



Olen heittäytynyt lähes kokonaan muutaman vuorokauden aikana elämän virran vietäväksi. Minä olen nauranut, halaillut Kastetta ja nauranut samalla kun olen laittanut suuhuni palan suklaata miettien sen kalorimäärää ahdistuneena ja nauranut lisää, ettei Kaste epäile. Virta ei ole vienyt minua mukanaan, koska olen pitänyt tiukasti kiinni satamastani. Pieni, lähes mitätön osa minusta haluaisi heittäytyä virran vietäväksi, kunnes se vahvempi muistuttaa, että minä haluan jäädä satamaani niin kauaksi aikaa, kunnes tuuli tempaisee minut mukaansa. Oikeastaan minun ei tarvitse edes pitää kiinni satamastani, sillä olen varma, että vaikka joskus yrittäisinkin etsiä tietä pois turvasatamastani, en pääsisi pois. Näkymättömät kahleet pitävät minut tiukasti kiinni tässä. Tahdon olla keiju, niinhän minä sanoin, niinhän minä lupasin. 

Ei kommentteja: